Bulimi vs bulimifri.

Tillåt mig, för någon minut bara, att drömma inatt..

om (när) jag blir frisk:

- jag kan träffa mina älskade vänner och familj precis när jag vill och när jag behöver dem (eller när de behöver mig).

-jag kan gå på intressanta föreläsningar, delta i intressanta projekt, starta eget företag och ägna mig åt drömförverkligande!

-jag kan sjunga/spela gitarr/syssla med musik och dansa överallt!

-jag kan tokshoppa, klä mig och pynta mig när och i vad jag vill!

-jag kan ta 100% ansvar över mig själv, mina beslut och mitt liv.

-jag kan träna precis i vad och när jag vill.

-jag kan hantera mat på ett sunt och på ett högst naturligt sätt.
 
-jag kommer få ett självförtroende och självkänsla som slår självaste Mia Törnbloms:)

-jag kan börja älska igen, och tillåta andra att älska mig.

-jag kan bli min egen bästis, och spendera mer tid med de människor som betyder så enormt mycket för mig (om ni bara visste vad jag saknar er..ensam sjukdom den där bulimi..)

-jag kan hantera mina känslor och tankar mha konstruktiva och nya metoder, till skilland från tidigare "redskap" (snarare med sylvassa knivar).

-jag kan ge andra som lider av bulimi den hjälp som jag själv skulle behöva just här och nu. Om så bara stoppa/minska lidandet för en endaste drabbad.

- jag kan "titulera mig som självupplevdforskare inom området för bulimia nervosa":)

- tillsist, jag kan SKRATTA HÖGT, NJUTA GOTT, LEVA RIKT, ÄLSKA MÅNGA OCH MYCKET, SJUNGA FALSKT OCH VACKERT, DRÖMMA OM PRECIS VADSOMHELST, FANTISERA VILT, BILDA STOR FAMILJ, UTVECKLAS PÅ ALLA MÖJLIGA PLAN OCH TILLÅTA MIG ATT VARA SARA FULLT UT! Nu järnspikar ska jag gräva fram den där flickan!

...och met detta nedskrivet inser jag att det fortfarande finns incitament att fortsätta kämpa.

Vad gör man inte för sig själv liksom..

Hur går det för er mina smultron?♥  (och för den som inte uppfattade, framgick iofs inte ovan, mitt i stundens tillstånd-12 hetsätningsattacker inom loppet av 5 dagar..det är tungt, plågsamt, fysiskt/psykiskt smärtsamt och ovärdigt just nu).

Ge mig en, om så bara en morgondag i frihet. Det är jag och min älskade mamma, pappa och syster värda.
 
/Sara


Kommentarer
Postat av: lisa

såg att du hade rint. jag somnade väldigt tidigt igår. fan att vi ska behöva ha det så här. fan fan fan fan

2008-10-24 @ 05:45:45
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: pyttemes

Ja älskade Sara allt det kommer du att göra. Din syster, mamma och pappa väntar på dig ( och en kommande baby väntar på sin moster)Kram älskar dig

2008-10-24 @ 06:10:58
Postat av: Malin

Det är precis därför du ska bi friskt! Du har fattar grejen. Vi måste ses ngn gång tycker jag, vore så kul att se vad du är för en prick, hihi.



Kram

2008-10-24 @ 08:51:06
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Elin

sKönt att ha en lista eller hur? Jag har också gjort en, målen ser nästan likadana ut. Det är ett stort steg. Hoppas du mår bra, kram

2008-10-24 @ 14:38:16
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Naa

Sara, du är så klok. Den listan har jag oxå stor använding av. Tacl vännen!

2008-10-24 @ 16:13:43
URL: http://saphary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0